::LOVE::

bila bercakap pasal bende ni sume orang suke..sume orang tertarik..love is everywhere right....tgk jer lambakan filem2 yang ada kat malaysia ni sume tema cinta cintun.....even cite hantu pun ade tema cinta2 ni...cinta ni magickan org yang tengah bercinta sanggup buat ape jer demi cinta.... seorang ibu sanggup bersusah payah demi nak membesarkan anak2 die.....as example mak aku la...pengorbanan wanita besi tu x terbalas...Ya Allah balaslah jasa ibu ku itu...... orang sanggup merana demi cinta...contohnyer kwn aku..mkn hati ulam jangtung demi cinta....aku??? sendiri mau ingat arrr.... lupakan kisah laila majnun...lupakan kisah romeo juliet....agenda kita lebih besar dari itu... aku x kate cinta kat manusia tu bukan agenda besar....tu kan fitrah....tapi sekarang menjadi fitnah....aku x kate aku terkecuali...aku pun same......cume aku rase terpanggil untuk menulis pasal cintakan agama...cinta kan bangsa melayu yang semakin hilang jati diri nih....cintakan malaysia yang semakin banyak indon ni..

sebagai seorang pegawai tentera tanggungjawap 3 paku kat bahu aku ni berat beb..... memula msk askar sebab work oppurnity...blaja free..tapi lame2 aku terpk....akulah antara pemuda-pemudi harapan agama untuk meluaskan syiar islam....akulah yang perlu memerihara jati diri bangsa melayu...aku lah yang kene pertahankan malaysia..... it's sound poyo right..tapi itulah hakikatnya...... tapi mcm mane orang yang kene jaga agama tapi x sayang agama die...x cinta agama die..x sayang bangsa die...x sayang negara die...i wonder why??? honestly even aku ni seorang cadet officer aku rase jati diri dikalangan kami yang cadet officer masih sangat rendahhh...so mcm mane nk pertahankan agama.bangsa.negara.....macammane nk berjuang dengan orang palestine untuk selamatkan palestine.....wei..bangun2

cuba kite sorot sejarah islam..masa zaman Muhammad al fateh menakluk konstantinapol...Muhammad al-fateh menaiki takhta pada umur 19 tahun...dalam usia tu die telah berjaya memberi sumbangan yang besar kepada umat islam....tapi kite sekarang masih hanyut di buai mimpi.......Bercerite pasal tentera muhammad al-fateh mmg jauh beza ngan askar malaysia skang tentera Beliau mendidik tentera dan rakyatnya agar menjadi orang-orang yang ertaqwa. Seluruh tentara dan rakyatnya dididik agar sanggup bangun malam dan merintih munajat pada Tuhan. Sebaliknya di siang hari mereka adalah singa-singa yang berjuang di jalan Allah. Beliau juga mengadakan operasi intelijen untuk membebaskan seorang ahli pembuat meriam dari penjara Romawi. Bersama para insinyurnya beliau membangun benteng, kapal-kapal perang dan meriam-meriam yang canggih untuk ukuran zaman itu. Bahkan dalam membangun benteng Rumeli Hasari di Selat Bosphorus beliau turun tangan ikut mengangkat batu dan pasirnya... jauhkan bezanya dengan kite skang yang still tergila2 nk ikut budaya barat....semalam aku jumpe puan nadirah die citer skang still ade budaya x elok yang adapt dari barat.....mmg x ramai tapi kerana nila rosak susu sebelanga kan.... orang mcm ni ke yang diharapkan membela agama?? nk bela bangsa?? so pada pendapat aku kita harus tamankan ciri2 islam untuk para pejuang ni..baru layak digelar pejuang..bkn skang x der tapi kite harus bekerja lebih kerasss....supaya hasilnya memberangsangkan..InsyaAllah

harini
nk g presen ngan mem....huhuhu et dah dtg kene g jumpe cikgu ..huhuhuhu
bila aku menulis aku hilang sekejap resah dijiwa....Ya Allah tenangkan hati ku....



0 comments: