::unfullfilled wish::
hari yang pewai...tapi agak bez...ingat td aku nk puasa tapi sampai bilik jer rase cam separuh nyawa dah......terus capai gelas minum airr...pk2 balik lemahnye iman aku ni...nabi dulu siap berperang bulan puasa... aku?? br pt sket dah x larat..ish2 macam mana nk tergolong dalam golongan mereka yang sabar ni...:(

tadi ms g cafe jumpe rozaimi srh aku msk log relay..InsyaAllah..petang ni start trainning

adusss psm x abis edit lagi..baru edit 2 bab....

bc paper tengok mangsa taufan nargis kat Yangon tu rs kecilnye diri berbanding ciptaan Allah yang lain..teringan kat buku Alquran saintifik yang menceritakan kejadian alam semesta..kerdilkan manusia ni?? tapi kenapelah manusia salu buat kerosakan kat muka bumi ni ...(ni peringatan untuk aku sendiri)...Besarnya kekuasaan Allah dengan hanya ayat kunfayakun..harini hari dieorahari mungkin esok lusa hari kite plak..we never knows...semua tu atas kekuasaan Allah swt

"Tiada suatu bencanapun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lohmahfuz) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah." (al-hadid ayat 22)

"(Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri."(surah al-hadid ayat 23)

Insaflah wahai insan yang kerdil



0 comments: