U make me smile

4 April ..esok besday aku…oleh kerana xder ape2 event yang menarik pagi2 lagi aku dah mandi siap2 nk keluar…aku merancang untuk balik umah pada hari ni….dalam pukul 8 aku dah siap untuk keluar….. preng2 start moto terus g woksyop..aku engat nk jln kaki jer g komuter…tapi sampai2 woksyop jer Morgan(driver) nk kuar g Pd aku pun tumpang arr die sampai komuter…. Komuter sampai dlm pkl 8.40…aku sampai bandaraya dlm pkl 0915…weh asal nk g bandaraya kan nk blk umah…. A’ah..takpe2 bley g Window shopping… tapi sogo x buka lagi… amik lrt g hang tuah lah..g low yat jap… sampai low yat kul 0945… lepak2 jap bace paper tunggu kul 10…kul 10 br low yat buka… kul 10 low yat buka jer aku lah org pertama yang msk low yat tu…. Sume kedai x buka lagi kecuali satu dua… aku pun g kedai yang buka tu cari cooler fan ngan pendrive….. then dah beli aku pun terus kuar dari low yat…. Waaa secret recipe dah buka lah…jom mkn kek… aku order chocolate banana n air limau kasturi…aku duk arrr situ mkn kek sorang2 sambil bace paper…. Korang nk tahu bape bill aku mkn 15.90 makk aiii…takpe2 ni kek hari jadi….. xder orang nk belanje…kenelah aku belanjer diri sendiri…. Pas dah mkn2 tu tetibe abg aku call tanye nk blk kg x?? sebab die nk htr aku…tapi kene tunggu kul 2 abg aku blk keje kul 1…so kul 2 sampai nilai…(umah abg aku kt nilai)

Skrg br kul 10.45…. naik lrt sampai nilai br lbh kurang 45 minit…g sogolah jln2… ehh mane bleh g sogo…kan kate nk simpan duit bayar duit repair kete… takpe2 window shopping jerrr… sampai sogo aku tgk mmg tgh sale…tapi xleh beli ape2 bley tgk jer… phm x..window shopping sahaje!!!!! Aku pun jln2 arrr tgk handbag..waaa cantaiknyerrrr… tapi x bley2..KIV untuk next month… tetibe aku dengar org jerit “Happy hour…Happy Hour” aik sape plak buat happy hour kat tgh2 sogo nihh… Waaa org jual cadarlah…jom tgk..tgk jer bkn kene baya pun..kan tgh simpan duit…mane bleh beli …. Tetibe aku tertgk satu cadar yang cantik… warna gold lak tu..sesuai dgn langsir yang aku br jahit last week…. Alamak mcm mane ni ….nk beli ke tanak…nk ke taknak..taknak ken k… ntah mcm mane ntah tetibe aku dgr org tanye mcm ni “ ade sogo card” aku pun jwp “ade”…hehehehehe rupe2nye aku dah ade kat kuanter cashier dan aku dah amik pun cadar tu…heheehehe x disiplin langsung… aku pun jln2lah lagi sampai kul 1 g mkn…mkn lagi huhhuhuhhubyk tul aku mkn….

Dan akhirnye pkl satu aku berjaye menuju ke Stesyen komuter sampai tangan aku bawa 1X cadar, 1 X tshirt…tshirt tu tuk abg aku lah besday die 06 april…. Sampai nilai kul 2 lbh kurang abang aku amik dlm kul 2.30…..die mmmg mcm tu suke lambat….. die ajak aku g mkn…mkn lagi… aku pun ikut jelah…pas mkn2 ingat nk singgah cendol leman dawi yg femes tu..tapi tutup plak… takpelah bkn rezeki aku hari ni…Tapi Alhamdulillah sgt rezeki yang Allah bagi hr ni…more than enough.. bandingkan dengan saudara2 aku kat palestin tu… Kuatnye hati mereka… dan pada hari itu pkl 6 ptg aku menjejakkan kaki ke teratak bonda….masih segar..masih nyaman…. Dan aku rase satu kebahagiaan yang x dapat digambarkan apabila berada di dakapan seorang mak aku..:)

5 hb aku blk sg blh balik…

6 hb aku g plg senjata TEB (tidak ekonomik baiki) kat kem batu cantonment

7 hb aku buat perasmian kursus kenderaan kat woksyop…sebab semue ade keje so I’m the one who free that day…nervous….

Dah magrib…nk mandi…..

Assalamualaikum..:)

p/s walaupun tahun ni xder org bg hadiah kat aku but thanxs for all ur wishes... all ur prayer... all for all person that give me space to be in their heart... May our Silaturrahim last 4 ever..thanxs a lot... Ingat aku dalam setiap doa kalian yang kudus..:)

0 comments: