Jatuh dan jatuh.....
semalam mase aku budget2 sibuk nk posing amik gamba tetibe cik hisyam dtg kat aku ckp aku ade temuduga panglima hari ni..so hari ni aku bangun awal pagi sket untuk prepare bush jacket untuk temuduga kat wardieburn nga jumpn panglima tu...sampai woksyop dlm pkl 7.15..ingat nk tunggu oc g check baju tapi oc srh g terus...so dlm 0815 aku pun g wardieburn ngan staff car....sampai sane dlm pkl 085 lbh kurang...sampai2 jer cari bilik mej abu samah...tapi die kat bilik gerakan..naseb baik sng jumpe.... tapi kat situ dah ade 2 orang peg 6 ranjer untuk bicara...kes ape ntah..mls aku nk menyibuk...tapi dgr2 THTC..(Tidak hadir tanpa cuti)


Mej abu samah srh tunggu dulu coz nk tunggu 2 org tu jumpe panglima dulu.....dalamm kul 10 lbh br naek blk panglima..tapi tu x interview lagi...lepak kt lobi bilik panglima dulu....mase nk naik blk panglima tu ade sorang mej tanye nkl g mane...aku ckp arrr temuduga panglima...terkezut die...die ckp zaman die dulu lt kol jer layak temuduga ngan panglima kire die ckp taraf yo (young officer) ni dah naik laaa..biaselah tuan zaman da berubah....

lepas bicara 2 org tu ingat kene interview trs..tapi tak plak....g break dulu...kebetulah hr ni ade pakai pangkat 2 org pegawai..sorang kapt ke Mej...sorang left ke kapten.... buat mase break jer...x der parade2 pun...siap buat klaka2 lagi..... sungguh santai askar skang ni..hehehehehe pastu tu ade majlis makan2 biaselah kene kenalkan diri bla..bla..bla..kene sergah sket2 peduli ape..... Yo memang salu kene mrh pun.... aku duk satu meja ngan mej2 sume2...mcmlah die tanye.... tapi kebanyakan mej tu dah kenal aku mase majlis bakat kat 4 div tu..takdelah kn bang sangat....tapi yang paling klaka dieorang srh aku main teka2 umur dieorang..adelah 6 org pegawai...teke punye teke tetibe sorang mej tu kene panggil ngan panglima..mej zahar.. nk tahu ms mej zahar tu blah dieorang srh aku ckp umur mej zahar tu 52..padahal yang lain sume aku teke 40an...dieorang pakat srh aku kenekan mej zahar tu sbb dieorang ckp mej zahar tu perasan muda...then 2,3 minit pastu mej zahar tu dtg blk.......dan2 mej jamaluddin tanye aku bp umur mej zahar..aku ckplah spt yang dirancang..... "52 tuan" dan2 tu sume orng kat mej tu gelak sampai keluar2 air mate....huhuhuhhuhuhu..Tuan jgn mrh..sy hanya menurut perintah..huhuhhu

then pas dah mkn2 tu aku pun naik blk siap2 tuk interview.. die seorang panglima yang masih muda..good looking..berketrampilan...soft spoken..x askar sgt..even he is panglima n askar melayu..mcmlah die bg nasihat..tanye background sume..tanye mende yang aku suke surf..dlm 15 minit gak lah interview tu....pastu interview tu aku pun blk woksyop blk ngan staff car yg same

Sampai2 jer kul 12.30..aku report ngan oc..aku dh sampai..sembang ngan staff jap..pastu tetibe aku teringat lesen aku nk mati dah..aku pun amik kunci moto..start moto blk mess ambik purse then g grk g post office.....on da way tu tetibe aku tergerak nk ikut jln yang short cut sket... tapi jln tu mcm bahaye sket..takpe2 orang lain bley lepas..aku mesti boleh punye..tetibe..eh..eh..eh bummmmmm aku jatuh......:( bayangkan kat tengah2 jln tu aku jatuh sorang2...aku dah lupe dah sakit sume dah.....aku buat2 cool je angkat balik moto aku tu... tapi dlm hati tuhan je tahuuuu...naseb baik mse tu ade pranita semboyan yang lalu...dieorang yg tlg aku...tq so much…Syukur Ya Allah kau pinjamkan aku insan2 seperti mereka disaat aku kesusahan..kalo tak aku x tau arr ape jd..... pastu aku pun meneruskan perjalanan untuk g post office... then aku g the store beli air peel fresh mangga... pastu aku pun terus preng..preng..start moto dan balik.....

pastu sampai bilik aku pun menulis blog ni...pasni aku nk solat..tido jap...pastu g woksyop....

p/s kalo mak tahu aku jatuh moto ni mesti kene perintah kurantin ni....

siap2lah aku kene bebel nanti ni.......

0 comments: