opss...... kene tolak moto

Pagi ni aku pergi kerja mcm biase….kul 7 lebih sket… oleh kerana tinggal aku jer pegawai kat woksyop tu terpakselah aku ambil physical training pagi tadi…pt kat woksyop ni pt orang kaye jer…. First2 buat warming up mcm biase…then aku bawak anggota semua g jogging… hehehehe pewai gak aku pg td.. yelah dah lame x jogging… . Pas jogging aku buat kerja AO mcm biase sain sane..sain sini…kul 10 trn break ngan oc aku…. Ade gak lah sembang cara2 utk tackle anggota 2 supaye dieorang x stress… oc aku pesan supaye band the rule but not break the rule…… banyak yang aku kn belajar nak mentadbir anggota2 ni yelah pada pandangan aku pemerintahan kuku besi tak applicable lag in praktikkan sekarang ni anggota bawahan sekarang bukan calang2 siap2 ade diploma lagi aku punye prebet…. so make use of it..kadang2 dieoranglah bagi idea yang bernas kat aku…. Thanxs a lot guys..

Okey oleh kerana hari ni ade bowling aku dismiss awal sket kul 11.45 aku dah blk…siap2 utk g bowling…. 12.30 aku grk dari woksyop then dlm kul 1 aku sampai kat tpt bowling tu…kitorang main kat area kepong…. Aku hbs main bowling dlm kul 5.30 then aku blk tumpang sarjan man…sebab staff car yang aku tumpang td dah balik…. Biaselah naik kete ngan orang lame banyak bende yang die sambaing dgn aku….pasal samsiah fakih…korang tahu sape samsiah fakih??? Die tu pemimpin PKM yang agak brutal gak dulu….cite pasal aisyah ghani.. cite pasal politik… pada pandangan aku lah kan sebagai seorang askar seharusnye bersikap neutral dalam politik aku bkn ckp x perlu amik tahu pasal politik erk…. Sebab ape tau kn bersikap neutral sebabnye kalo perang askar yang akan ambil alih Malaysia ni… ape pandangan orang awam kalo katelah askar memihak kpd kerajaan of course lah orang yang bkn kerajaan tu akan pandang serong kat askar ni…

key sbg cite sambung cite balik pas blk tu aku lepak bilik pranita aku….sebab aku rase nak demam sgt … aku mls nk blk mess karang mcm keje aku kat mess tu… aku duk kat sampai magrib.. pastu aku ajak solehah teman aku kuar nk beli panadol pastu die ajak aku mkn nasi kukus kat damansara damai….dah mkn2 nasi kukus aku pun balik…kitorang naek motor jer…korang nk tahu tak ape yang terjadi mase tu….. tetibe kat tgh jln motor yang kitorang naek tu semput…. Pastu solehah tanye aku moto ni ade minyak ker tak pastu dengan confidentnye aku ckp ade….. sebab aku ingat meter die rosak…. Bile2 bukak2 tangki minyak tgk kosong……empty…kering minyak dlm tu… gile kau… dahlah hr mlm…perempuan plak tu… time tu plak cuace renyai2..Tapi Alhamdulillah aku ngan Solehah…xderlah aku sorang2…solehah tipon arr dak woksyop y duk area2 tu… tapi dieorang xleh tlg plak… so dgn rela n hati nye aku ngan solehah tolak motor tersebut sampai stesen minyak…adelah dlm 10 minit tolak moto tu..hehehehe bayangkan aku ngan kasut tinggi ngan tudung ekin aku tun tlk moto… control jelah aku ngan solehah tlk moto tu…last sampai gak lah aku kat stesyen minyak tu…hehehehe Alhamdulilah…n sorry sgt kat solehah hehehe pastu aku pun terus blk kem….

Setakat tu jer untuk hari ni

Assalamualaikum wbt..:)

0 comments: