sungai buloh maliii

3 minggu dah aku kat sungai buloh huhhuhuhu...kejap jer dah nk msk 3 minggu pejam..celik..pejam..celik so far aku bley carry on lagi la aktiviti kat woksyop ngan kat mess.... agak relaxs...bkn agak mmg relaxs pun...Alhamdulillah

Rutin aku sejak dah keje ni g keje dlm area 7-30...g keje naik kete tapi skang aku naek motor sebab keje aku g service atas sebab2 yang x perlu aku ceritekan.... tapi abg zul aku x mrh pun....normallah tu...hehehhehe xtau la abang aku perli ke betul2...okey sambung balik...sampai woksyop g check msg...tp aku belek2 je sebab aku bkn AO pun aku Peg Woksyop..pas tu aku trn g floor check kete2 kat floor tu..buat pembahagian tugas then aku pun merayau2 sekitar floor untuk belajar dari mekanik2 aku tu...ptg pas waktu lunch ialah waktu bersukan untuk woksyop aku.... so that woksyop aku akan bersukan start dari pukul 2.30 hingga 5 petang... tu arr lebih kurang rutin keje aku hari2......

GAZA MENANGIS

melesuri sejarah perjuangan palestin

buku tu aku beli mase jln kat kawasan sogo...kat pustaka mukmin tu.... aku sangat kagum cerite pasal pejuang2 kat dalam.... berapa ramai erk orang islam yang mcm Hassan Al Banna..Sheikh Ahmad Yassin.... their story are really touch my heart.... dan lantas air mata ini gugur lagi.. tapi mampu ke aku menjadi setabah Insan2 pilihan Allah yang kat bumi Palestin tu.... aku teringat satu cerite yang diselitkan dalam buku..kisah Nabi Ibrahim dibakar oleh kaum namrut....terbang seekor burung pipit ke sungai untuk memenuhkan paruhnya dengan air. Air itu diterbangkan dan dicurahkan ke atas api yang membakar nabi Ibrahim...and its repeated so many times...hinggalah ada yang bertanya "wahai pipit mana mungkin beberapa titis air yang engkau bawakan itu mampu memadamkan api yang membakar Ibrahim"

pipit menjawap "Ya ianya x dapat memadam api yang begitu besar....tapi perbuatanku melepaskan daripada aku di tanya di Akhirat kelak"

bayangkan burung pun ade perasaan macam tu.... bayangkan nikmat tuhan meliputi seluruh alam...aku insaff.... n aku perlu berubah untuk jd lebih baik..InsyaAllah

key lah setakat ni jer untuk hari ni....

minta diri dulu

Assalamualaikum..:)

0 comments: