gaji!!!

hari ni 25/5/2009 dan secara rasminye aku sebagai pekerje yang rajin(perasan) ni dapat gaji..so pagi2 aku bgn ngan semangatnye nk g keje..tapi aku lengah2 gak 7.15 br aku kuar bilik...aku pun menuju ke WSG 3058 kesayangan aku tu...start enjin keje..nk tunggu panas berangan dulu jap( jgn ikut perangai aku nk buruk nie)..pas tetibe AO aku dtg plak kate kn g meeting kat 4 DIV so aku pun terus arrr drive nk g Wardiebun...tetibe rase cam x sedap hati...singgah wksp jap arr tgk msg...mmmmm nsb baik aku tgk msg...rupenye meeting kat 12 bgd ceh jer...ceh naseb baik x g lagi...aku pun dgn lala nye drive arr g wardieburn...ehhhh stop shell jap...cucuk duit ngan isi minyak...sbb awal lagi aku pun bwk kete ngan sentimentalnye g wardiebun...sampai sane dlm 8.30..awal lagi mesy kul 9.... so aku lepak dlm kete lalala dengar radio dulu... dlm 10 minit sblm kul 9 aku pun msk blk mesy... mesy tu??? Ya Allah dah la lame...bosan lak tu...mcm2 gaya aku buat dlm meeting tu...naseb baik sblh aku sr sungai buloh gak...kalo x mati kutu...
pas abis meeting g break dulu..mamam mee hoon sup...sedap...dlm kul 12 aku pun menuju blk ke sungai buloh....sbb oc xder aku pun lalala blk bilik tuka baju..n g pekan sungai buloh..... haaaaaa nk g membazirlah tu...ehhh tak erkkkk sy g maybank..g CIMB masukkan duit...ni aku nk cite satu cite ni....td aku nk bukak ak CIMB punyelah penat aku tunggu turn aku sampai2 kat akak tu die nk salinan ic tu ok lah..nk bukak ak kene ade ic... pastu nk salinan lesen...tu pun no prob dlm purse da siap2 dah...nk tahu die nk ape lagi???? bil api@ air alamat sungai buloh...takpun surat beranak... YA Allah mane nk cari...so terpakselah aku pth blk bilik..... cari surat beranak..naseb ade... so lepas semeyang Zuhur aku pun g lah blk CIMB tu...setelah tunggu dekat nk 2 jam berjayalah aku membuka akuan CIMB ISLAMIC...so pengajaran dari cite aku ni..kepada kwn aku yang memakai ic same ngan aku(BATC10) jika anda berhajat membuka ak CIMB jgn lupe membawa ketiga2 dokumen tersebut iaitu..lesen...ic..dan surat beranak..kalo x jgn mimpilah anda untuk membuka akuan......

keylah sekian sahaje buat kali..sampai bertemu lagi da~

seorang sahabat bertanya kepda Rasullulah..apa amalan yang paling utama ya Rasullulah
kemudian Nabi menjawap solat pada waktunya
kemudian apa lagi Ya Rasullulah
Nabi menjawap berbakti kepada ibu bapa
kemudian apa lagi Ya Rasullulah
dan nabi menjawab berjihad ke jalan islam

moga kita sentiasa dalam keredhaan Allah..Ameennn~

1 comments:

julia.h said...

heehee very funny.. :D essp bab 'oc takde' tu ;)