lighten my way
Pejam celik-pejam celik skang tamatlah cuti aku selame 9 hari nih….so esok ahad aku dah kene blk kl…ehh silap bkn kl sungai buloh…huhuhuhu sedeylah jugak nk tinggalkan kampung aku yang aman damai nih…seronok duk kampung aku nih…udara nyaman…sejuk…hehehehe sampai pagi2 aku mls nk bgn…. Pemandangan indah…. Honestly aku duduk rumah ni mmg mkn byk…sebabnyee mak aku masak sedap2 hari2 dah tu takkan aku xnak mkn…dah lah kat umah ni ade aku jer..anak die..
Ni aku nk sambung citer second chance tu..pada satu hari abang aku htr msg mcm ni nu’man msk spital kuala pilah… time tu dah petang lah jugak dalam kul 4.30…so aku ngan mak aku pun siap2 pas solat asar aku pun start kete g hospital…. Perjalanan ke hospital tu amik mase dalam 45 minit sebab aku ikut jln short cut…kalo tak dalam 1 ½ jam gak lah…. So sampai2 spital jer tgk nu’man tengah nangis2 sebab die kene msk air so that die x selesa dgn bende yang melekat kat tgn die tu… so sembang punye sembang jam pun dah kul 7..so abang aku pun ajak blk…tapi abang aku naik kete lain..juz kakak aku jer jage nu’man yelah takkanlah family abg aku nk berumah tangge kat spital tu kan…oleh krn jln nk aku ikut ms nk dtg tu sangat gelap dan kecik so aku agak tak yakin nk ikut jln td tu…aku ikut jln lain…aku ingat jln tu byk lah lampu…rupenye same jugak jln tu gelap dan scary..bygkan sepanjang jln tu xder langsung lampu jln…. Gelap gulita….. cume bezanye jln ni agak besar dan byk kereta lalu…so gagahlah sket…aku pun bwklah kete dgn condifennyerrr….. tetibe ntah mcm mane ntah ade due biji lori yng bergerak formasi kure2 kat depan aku…. Abang aku dah lepas ptg lori tuhh..so sebab takut sesat aku pun nk ptg lori tuh gak…… so aku pun mcm biase bg signal..sebab kat depan tu clear….tetibe aku nk start potong jer..kat depan aku ade lori yng bwk minyak tuh dari arah bertentangan… Ya Allah sempat aku nk semayang magrib yang terakhir ni… sebab ms tu aku rushing nk kejar waktu magrib…. Aku n pun dengan gelabahnye…tekan horn..ponnnnnnnnnnnnnnnnnn n pasang signal belah kiri sebab nk alert lori yang aku ptg tu…Alhamdulillah Yang Maha Berkuasa masih berkehendakan aku hidup…lori yang aku nk ptg tu die mengasak ketepi giler untuk menyelamatkan aku…Alhamdulillah..syukur…
Pastu esok mcm biaselah mak aku dah bgitau sume adikberadik aku…semue org call aku bg tazkirah free kat aku terime jerlah……
Petang esoknye aku ngan abg aku g amik nu’man keluar dari hospital…siap bg tuisyen mcm mane nk bwk kete lagi…..hehehehehe

Tapi ni aku nk komplen jalan2 kat negeri Sembilan…. Adoiiii jln kat sini sgt gelap..scary..seram..sumelah yang menakutkan..xder lampu langsung…kalo jln kecik xder lampu aku bley arr terime gak..ni jalan besar pun xder lampu…bayangkan kalo ade perempuan kereta die rosak kat tepi jalan…die sorang2 kredit pulak habis..kalo pakai plak kene bar…. Tambah pulak jln yang sangat gelap… kan itu namenye sudah jatuh ditimpa tangga…. Pastu yang bahaye plak kes mcm aku crite td….kat selekoh…kalo gelap mane Nampak selekoh….. kalo ade nyawa2 yang terkorban kalo mat rempit xpelah gak..kalo asset negera yang penting2 tuh mcm Ustaz ker…doctor ker..askar mcm aku ni ker..hehehe nk jgk… is that the price that we have to pay for the lampu jln…renung2kan lah dan selamat beramal…ni aku nk merayulah kat ADUN ker wakil rakyat ker..menteri besar ker cube dato’2..tan sri2..tuan-tuan meninjau masalah lampu jalan ni… key xnak citer lelebih kang x pasal2 kene ISA plak karang…tapi bez gak..bley benti keje…ehhh x bley.. kalo x keje sape nk byr wsg 3058 tu..sape nk byr bil tenet nih..aku bkn anak org kaye pun mak aku nk tanggung hidup aku sampai tue… aku pun x kawin lagi nk srh hubby aku tanggung hidup aku…huhuhuhuu pendek kate aku kene keje lagi….
Neet week aku start keje… tapi hr isnin aku x msk wksp..aku g mahkamah tentera kat mindef…adoiiiii boringnyerrrr
Akhir kate aku nk ucapkan selamat hari guru utk guru cermerlang kat umah aku nih… hadiah tarak erk..

0 comments: